Kontakt/Information

Våran emailadress: info@irenesbjudningar.se
Vi svarar inom 48 timmar.
Vi skickar bara inom Sverige.

  • Frågor om din faktura/delbetalning
    Vid frågor om din faktura eller ditt delbetalningskonto hänvisar vi till Klarna. Du når dem på telefon 08-120 120 10 eller info@klarna.com. Du kan alltid hitta dina fakturor via Mitt Klarna. Där kan du även förlänga ditt förfallodatum med 10 dagar.

  • Vart är mitt paket?
    Du kan spåra din order på PostNords hemsida med hjälp av ditt kollinummer som du fick i ditt leveransmejl. Mejlet kan hamna i din skräppost, så kolla även där.
    Om du inte har fått någon sms-avisering, så fungerar det lika bra att hämta ut ordern med ditt kollinummer. Glöm ej din legitimation, bud visar bådas leg.


  • Hur gör jag en retur eller byte?
    Du har 14 dagar på dig, från och med det du har mottagit ditt paket, att skicka tillbaka det du har beställt.
    Vid retur/byte till Irenes Bjudningars så mejlar du till info@irenesbjudningar.se , för att informera om att du vill göra en retur eller ett byte, samt få din returetikett.
    Retur och byte ska alltid styrkas med en följesedel.
    Du ansvarar själv för att varan kommer till oss i oskadat skick. Se därför till att varan emballeras väl, i originalförpackningen.
    Skicka med originalförpackningar och följesedlar.

    Vid retur står du själv för returfrakten, som är 59:-.
    Vid byte så är det gratis returfrakt.

  • Hur gör jag med betalningen av min faktura vid retur?
    Vi registrerar din retur inom 7 arbetsdagar från att vi mottagit den. Klarna skickar då en uppdaterad faktura via mejl till dig. Du kan även se din uppdaterade faktura på Mitt Klarna

    Om du vill betala din faktura innan vi har behandlat din retur så drar du av beloppet för varorna du har returnerat. Tänk på att lägga till 59kr om du har gjort en retur.
    Har du returnerat allt så drar du endast av kostnaden för varorna. Har du däremot gjort ett byte så är returfrakten gratis.
    Tänk på att du själv kan flytta fram din fakturas förfallodatum hos Klarna genom att logga in här.

  • Hur gör jag en reklamation?
    Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
    Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@irenesbjudningar.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
    Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
    Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
    Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

  • Hur lång är eran leveranstid?
    Vi har 2-4 arbetsdagars leveranstid, men vi skickar alltid så fort som möjligt!


  • Kan jag ändra/avbeställa en order?
    Om du vill ändra eller avbeställa din order, så mejla oss till info@irenesbjudningar.se , så hjälper vi dig.

  • Jag har inte mottagit någon orderbekräftelse?
    När vi har mottagit din beställning skickas en bekräftelse automatiskt till din mejladress. Var alltid noga med att kontrollera att din mejladress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Den kan även hamna i din skräppost.
    Om du inte har fått din orderbekräftelse inom 3 arbetsdagar, vänligen kontakta vår kundtjänst, info@irenesbjudningar.se


  • Jag har inte mottagit någon faktura?
    Din faktura mejlas ut till den mejladressen som anges när beställningen lades. Fakturan mejlas till dig när vi skickar din beställning. Var alltid noga med att kontrollera att din mejladress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven faktura. 
    Du kan alltid hitta alla dina fakturor via Mitt Klarna


Organisationsnummer: 950922-1462
Bolagsnamn: Irenes Bjudningar
Bolagsregistrerad adress: Mjörnbo Allé 9, 44342 Gråbo. (Ej någon besöksadress.)